Jak firmy z Polski zdobywają rynki zagraniczne?
Sukces eksportowy to rezultat wspólnej pracy ekspertów z różnych dziedzin, którzy razem odpowiadają za każdy etap tego skomplikowanego procesu.
W ostatnich latach polskie przedsiębiorstwa coraz śmielej zaznaczają swoją obecność na arenie międzynarodowej, stając się ważnymi graczami w globalnej gospodarce. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego wartość polskiego eksportu w 2023 roku osiągnęła rekordowy poziom ponad 353 miliardów euro, co stanowi znaczący wzrost w porównaniu z poprzednimi latami. Sektory takie jak spożywczy, IT, przemysł meblarski czy motoryzacyjny odnotowują szczególnie dynamiczny rozwój na rynkach zagranicznych.
Według danych Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD) wartość polskich inwestycji bezpośrednich za granicą osiągnęła w 2023 r. rekordowy poziom ponad 10 miliardów dolarów. To oznacza wzrost o ponad 60 proc. w stosunku do roku poprzedniego i aż o 228 proc. w porównaniu z 2021 r. To świadczy o rosnących ambicjach polskich przedsiębiorców, którzy dostrzegają potencjał ekspansji na nowe rynki. Polskie firmy inwestują nie tylko w krajach Unii Europejskiej, ale także w Ameryce Północnej, Azji i Afryce.
Ekspansja zagraniczna przynosi nie tylko korzyści finansowe, ale także umożliwia zdobywanie cennego doświadczenia, rozwijanie innowacji i budowanie silnej marki na arenie międzynarodowej. Wzrost aktywności na rynkach zagranicznych przyczynia się...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta